Ældre IHC anlæg - hjælp søges

Kære alle.

Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig.

Jeg har købt et hus hvor der i forbindelse med en ombygning i 2010 er lavet en IHC installation som styrer alt loftlys og udelys. Der er tale om et system som kører på dos og windows xp og jeg kan få adgang til controller med IHC Term software.

Jeg har ingen dokumentation for hvilke kontakter der er koblet til indgange og hvilke lyssteder der er koblet på udgange.

Er der en metode hvor jeg kan finde ud af hvilke indgange der er koblet på bestemte udgange. Evt. om det kan konstateres hvis jeg laver tvangsstyring af indgange eller udgange.

Jeg vil være taknemmelig for et svar.

På forhånd tak. 

Jørgen A.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du se programmet, så kan du jo gå den "hårde vej" og prøve dig frem. 
Altså lade 1 hjælper stå og trykke (blinke ) med en kontakt og så kigge på program samtidig. Så skriver du bare op i en tabel. Samtidig kan du se hvilken udgang der blinker, og få det opført i samme tabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Jørgen
Hvilket model nummer har din kontroller?
Kan du se hvilken firmware version du kører?
Har selv et anlæg fra omkring 2008-2009 og i softwaren kan se lidt bedre hvilke tryk der hører til hvor, men der kan også så noget tekst på de enkelte enheder så man kan identificere dem nemmere.

Skal lige have startet en xp maskine op så sender jeg et par skærmdumb af hvad jeg bruger.

Mvh
Mini me

Hej,

og tak for respons.

Fint at du sender mig et skærmdump.

I mellemtiden finder jeg ud af hvilken firmware version min controller kører på.

Mvh
Jørgen
Hvis det er en IHC controller fra 2010 så kan den bruges med softwaren til windows 10.Har du et billede af controlleren?
Du kan jo tilslutte en fatning med pære. Eller gætte lidt, og se hvilken indgang der kommer og hvilken udgang der så tænder. Du kan nok se udgange på skærmbillede. Det vil være usandsynlig at tryk i et værelse tænder ude i forgangen for et eksempel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis