HFI relæ slår fra når ovnen tændes

Min ovn er pludselig midt i det hele begyndt at slå mit HFI relæ fra hver gang jeg tænder ovnen.
Findes der evt. en sikring i en sådan ovn eller den den bare færdig?
(det er en blomberg indbygningsovn)
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er overgang i ovnen. Det er et spørgsmål, om det kan betale sig at "reppe" på en Blomberg.
Hvis den er mere end 3-4 år, så vil jeg købe en ny.

Vær glad for dit HFI relæ virkede.

Mvh.
bodker

Hej

En af ledningerne for Jordforbindelse når du tænder ovnen, det kan være en dårlig isolering, men det er sikkert at ovnen hvis den ikke havde jordforbindelsen, vil brug dig som jordforbindelse, så det er ikke at spøge med.

Det kan evt. også være ledningstilførelsen til ovnen, som får jordforbindelse i muren(har selv været udsat for det og måtte trække ny kabel ) eller lignende.
Jeg ville lige ofre en ½ time fra en elektrikker, med mindre ovnen er mere
end 15-20 år gammel. :lol:

Med venlig hilsen

Søren
hAR DU MUS ???

MVH Njord
Enig men det kan ofte være mus der har gnavet !!!!

MVH Njord
Det er vel ikke sådan at du er kommet til at "tabe" noget vand i bunden af ovnen?. I såfald kan vand trænge ind i varmelegemet, og foresage en afledning.
En godt nok uautoriseret løsning kan være: Sluk for gruppeafbryderen i tavlen. Stil ovnen på noget isoleret materiale, så den ikke berørre "jord". Demontere jordledningen (den grøn/gule ledning). Lad ovnlågen stå lidt åben. Set temperaturen på 150 grader c. Afspær området der kommer 230 v på stel!!!. Tænd for gruppeafbryderen, og lad den stå med varme på en god times tid, så vandet koges af.
Derefter, sluk for gruppeafbryderen, monter jordledningen, og tænd for gruppeafbryderen. Tripper den stadig relæét, -køb en ny!. cry Hvis ikke, sluk igen fjern isoleringen, og pas bedre på en anden gang. :lol:

Hilsen Lyngs

DK-Miljø
Det er utroligt at Lyngs ikke også anbefaler dig bruge sølvpapir i sikringen hvis den skulle springe.
Jeg vil meget fraråde dig at bruge Lyngs anvisning.
Venlig hilsen Benny
Nej, ingen mus og heller ingen vand.
Har haft besøg af elektrikkeren i dag, og han konstaterede ganske rigtigt at det var varmelegmet, der var gået.

i øvrigt tak for de gode ideer (selv om den ene nok var mere livsfarligt end godt er :lol: )
Tak til Lyngs for en god anvisning. Vores Miele ovn begyndte at slå HFI relæet fra nogle dage efter jeg havde rengjort den. Jeg udtørrede den efter Lyngs anvisning og nu virker den perfekt igen. En elektriker ville nok have målt varmelegemerne igennem, fundet overgang i et af dem og udskiftet det, men jeg er glad for at have sparet både tid og penge. :-)
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis