Rette ventil til håndklædetørrer

Jeg har i forbindelse med renovering af vores badeværelse nedtaget en håndklædetørrer, den havde en FJVR ventil på returløbet.

Jeg ønsker dog nu at "automatisere" denne lidt da brugerne (Kone, børn) har en mani med bare at tænde for den og så står den ellers og drøner i ugevis, også om sommeren.

Min plan er at sætte en "motorventil" på og så ellers via noget automation lave så man trykker på en knap og så åbner den i X timer hvorefter den så selv lukker igen. Dette koblet med at den også kan åbne, hvis temperaturen falder til under X grader.

Den del kan jeg godt lave, men jeg ser at det er bøvlet at få ventiler af den slags til Home Automation til returløb, så jeg tænker at det nok er nemmere at sætte ventilen på fremløb, men hvilken ventil er så den korrekte at købe til det ?

Tillægsspørgsmål

I eet rum i huset har vi stadig en radiator (Alt andet er nu gulvvarme der styres af et gulvvarmeanlæg), der er også en FJVR, kan man "teoretisk set" skifte FJVR ventilen ud med en RA-UR, så man får en ventil som kan tage en "smart" motorventil ?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis