Jeg er lidt i tvivl...
Jeg ved at jeg ikke må have mere end 50 kvm skure, uden at der ansøges og de evt. ekstra kvm dermed tages fra huset.
Jeg har pt. lige nøjaftigt 50 kvm. skure,overdækning og carport.
Det jeg ikke helt forstår er hvor meget man må bygge i skel, eller under 2,5 meters afstand til skel.
Jeg har pt. mere end 12 meter der er i skel eller under 2,5 meter fra skel.
Carport og det ene skur er i skel 8 meter langt og er helt klart langt over 2,5 meter højt og ca. 1,5 meter fra skel.
Men så har jeg mod anden nabo overdækninger som er fra 2.10 til 2.30 høje.
Noget af det direkte i skel og andet 2 meter fra skel.
Der er 7 meter og dermed har jeg 15 meter i skel.
Det jeg ikke forstår er, hvis det er under 2,5 meter højt, må det så godt være nærmere end 2,5 meter fra skel, selvom det overskrider de 12 meter?
Eller må man overhovedet ikke have noget overdækning (uanset højden) i skel og under 2,5 meter fra, som er mere end 12 meter til sammen?
https://www.bolius.dk/love-og-regler-for-skure-carporte-garager-og-andre-smaa-bygninger-17566