Jeg har 2 fritgjorte spær som skal understøttes.
Nornalt vil man lægge et jern under, hvilende på murværk.
Men er der noget der taler imod at lægge en lang træbjælke på første sal/loftet der spænder over 6 spær (4 hviler på murværk, og de 2 frie spær) og så køre en stor bolt igennem de 2 frie spær så de reelt set bliver båret.