Gulvbeklædning.

Hej. 
Jeg har planker på første salen som fungerer som loft i stueplan.
Jeg vil isolere 10mm og lægge gulv ovenpå. 

Men jeg havde tænkt mig at lægge nogle tynde plader under isoleringen så det ikke kan drysse ned gennem evt. huller i de gamle planker. 
Hvilke plader vil være velegnet ? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ofte set at der er brugt masonite plader. Er der beboelse ovenpå, så kan 10 mm isolering være ok. Men det er stort set ikke noget der hjælper på varmeregnskabet Men nok en smule imod lyd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik,
Der kommer beboelse ovenpå og varmen fra stueplan må gerne stige til vejrs og holdes af de 300mm isolering der er i skråvæggene på første sal. 
Jeg fik skrevet forkert, det er 100mm jeg ville lægge, det gør vil den forskel at det ikke siger slt for hurtigt tænker jeg. 
100 mm lyder mere rimelig i etage adskillelse imellem 2 opvarmede rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis