Vaskemaskine - lejeskift

Hej Lav-det-selv.

Vi har en Blomberg model BWG486WO (produktkode 7163541200) vaskemaskine, som er 6 år gammel.
Den er begyndt at lyde meget voldsomt ved centrifugering og jeg mistænker at lejerne er færdige.
Det er i og for sig også forventeligt, da den er brugt godt i vores børnefamilie.

Maskinen var dog ikke billig fra ny og med tanke på miljøet samt pengepung, så tænker jeg at det er værd at give en reparation et skud.

MEN jeg kan simpelthen ikke finde et sæt lejer til maskinen på nettet.
Google sender mig forbi nettoparts, fixpart, quickparts, reserdele.nu og broendum-elektro, men jeg kan ikke finde en reference til min maskine på de lejer de har. 

Er der nogen her som har tips til hvordan jeg finder et sæt lejer der passer til min maskine?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at ringe eller skrive til en af dem.

Søren O
Når der ikke dukker lejer op under søgningen, skal der måske købes nyt tromle/bagkar, for det kommer frem.
Hvis du finder lejer, så husk at købe en pakdåse også, ofte er det fordi den er defekt, at lejerne bliver slidte.
Måske de er heldig at Jensen, som er bruger herinde, kommer med et svar, han har styr på det med hvidevare.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kender ikke lige præcis denne maskine. Men der er nogle maskiner hvor lejer ikke kn tages ud bagfra. Dem hvor det var muligt kunne man skifte sådan et hold lejer og pak dåse på 1 times tid, med det rette værktøj.
Nu er flere mærker gået over til en anden konstruktion hvor man skal have hele karret med tromlen hejset oven ud af maskinen, for at få bagpart adskilt så man kan komme ind til lejer.
Det betyder at alt udstyr, øverst i maskinen skal afmonteres, elektronik, niveau kontrol, fjedre, balance beton klodser m.m. Og nederst skal motor, støddæmpere, og slanger tages af.
Det er sikkert godt for miljøet, men det kan blive noget af en opgave som du nok skal sætte en dag af til. 
Jeg plejer at ringe til Brøndum elektro så vejleder de om hvilke dele der kan bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg ved ikke om det er aktuelt længere men det er hele karret der skal skiftes .det har vare nr 2500704700                    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis