Støbning af beton-flagstangsholder/sokkel.

Hej, 
Jeg skal have støbt min nyindkøbte beton-flagstangsholder/sokkel i morgen. Det hele er gjort klar til i morgen og holderen/soklen er fikseret i vatter........Men jeg har et spørgsmål til en murermester/murersvend/murerarbejdsmand herinde.
Jeg har købt en trailfuld støbemix og nogle sække af den orginale Åalborg Portland cement (Grå-grønne sæk)
 Hvilket blandingsforhold vil i støbe sådan en beton-flagstangsholder/sokkel med (se billede)??
Mvh.
Michael 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1-6 er rigeligt
Hvis flaget skal op samme dag eller dagen efter så undlad at blande vand i. Bare stød det meget omhyggelig ned omkring soklen. Jordfugtigheden vil efter hånden gøre at det hærder og bliver stærkere. Bruger du vand så vent 14 dage før stang og flag kommer op. 
jeg fik leveret sådan en fyr i forbindelse med svigersøns runde fødselsdag. Chaufføren fra 10-4 anbefale at det skulle stå 14 dage før der måtte komme flagstang på. 
Jeg sagde til at det kunne der ikke blive tale om, der skulle være flag i når han kom fra arbejde. Jeg gjorde som beskrevet ovenfor, og flaget kom op samme dag. Det har nu stået fint i 2 år. ( på en bakketop her i midtjylland) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Min flagstang har jeg sat fast helt uden beton! Gravede et ret lille hul - vel 18 x 18 cm, 1,2 meter dybt, dumpede pælen ned i hullet og fyldte op med et mix af marksten og jord, og stampede hårdt hver gang jeg havde fyldt 5-10 cm mere i hullet. Flagstangen står stadig rank og fast efter tre år.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis