Opladning af 12V batteri

Kan man, hvis man skal oplade sit batteri på bil, sætte klemmerne på polskoene, eller skal de direkte på polerne?

Jeg kan nemlig ikke komme til polerne uden at afmontere polskoene på denne bil. 

Jeg kan selvfølgelig bare afmontere, så det er egentlig bare af nysgerrighed.

Opladeren er af den intelligente slags. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sætter bare klemmerne på polskoene. Polskoene har direkte forbindelse til polerne   .

fase
Se dét ved vi begge;) Men jeg tænkte egentlig lidt mere henad, om det kunne skabe noget utilsigtet, når der så også sættes spænding til bilens elektriske ​system, som der jo vil gøre, når man går via polskoene. Men jeg kører på, tak:) ​​​

S. Fabrin skrev den 20-04-2023 13:34:19

Du sætter bare klemmerne på polskoene. Polskoene har direkte forbindelse til polerne   .

 

NytHus1000SpørgsmålBraceYourselves skrev den 20-04-2023 14:41:46

Se dét ved vi begge;) Men jeg tænkte egentlig lidt mere henad, om det kunne skabe noget utilsigtet, når der så også sættes spænding til bilens elektriske system, som der jo vil gøre, når man går via polskoene. Men jeg kører på, tak:)

S. Fabrin skrev den 20-04-2023 13:34:19

Du sætter bare klemmerne på polskoene. Polskoene har direkte forbindelse til polerne   .

 

Der er jo også  spænding på bilens elektriske system, når batteriet er koblet på. Hvis du bruger startkabler eller starthjælp, kobler du også direkte på systemet. Når du lader, er der vel ikke nogen forbrugere tændt.


fase
Det er ikke noget problem at der kommer lade-spænding på bilens elektronik. Det gør der også når bilen kører. Det er kun et problem hvis du lynlader (over 30-50 A). Det har du næppe udstyr til.
Det er sandt - giver mening. Tak! 

S. Fabrin skrev den 20-04-2023 14:53:08

NytHus1000SpørgsmålBraceYourselves skrev den 20-04-2023 14:41:46

Se dét ved vi begge;) Men jeg tænkte egentlig lidt mere henad, om det kunne skabe noget utilsigtet, når der så også sættes spænding til bilens elektriske system, som der jo vil gøre, når man går via polskoene. Men jeg kører på, tak:)

S. Fabrin skrev den 20-04-2023 13:34:19

Du sætter bare klemmerne på polskoene. Polskoene har direkte forbindelse til polerne   .

 

Der er jo også  spænding på bilens elektriske system, når batteriet er koblet på. Hvis du bruger startkabler eller starthjælp, kobler du også direkte på systemet. Når du lader, er der vel ikke nogen forbrugere tændt.

 

Annonce
Nah, så passioneret om biler er jeg ikke:) Og ja, det er klart. Tak! 

GodeVen skrev den 20-04-2023 14:54:48

Det er ikke noget problem at der kommer lade-spænding på bilens elektronik. Det gør der også når bilen kører. Det er kun et problem hvis du lynlader (over 30-50 A). Det har du næppe udstyr til.

 

Jeg tror kun man brugte lynladere i gamle dage. Det er fint at de ikke bruges mere, da de ødelagde batteriet.
Lad langsomt eller brug startkabler eller powerpack, start bilen og lad den selv lade.

Husk at hvis batteriet er over 6 år gammelt og driller, er det kun et nyt der hjælper.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis