Hvor meget murepuds i sække

Hej,

Jeg står og skal bestille murepuds i 18 kg sække til mit sommerhus fundament. 

Jeg er ved at bestille 10 sække der skal  bruges til at mure to lag lecablokke på 54 løbende meter. Blokkene er 0,15 cm brede. 

Jeg synes jeg stirrer mig blind på udregningen. 

Er der nogen der vil sige mig om jeg har ramt rigtigt med antallet? 
Levering står til i morgen:-)

Med venlig hilsen Alexsiw 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er murpuds det rigtige til lecablokke ? Jeg ville bruge mørtel.
Til 15 x 19 x 49 cm lecablokke skal der bruges ca 11 liter mørtel pr m2
Du har vel ca 21m2 mur så ca 230 liter..
Tørmørtel har vel en vægtfylde på ca 1,6, så ca 21 poser a 18 kg.

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak je_ns. Det er lang fra første gang jeg har fået din hjælp. Jeg vil straks se på sagen og melde tilbage.:)
Må jeg spørge dig om pudsemørtel  50/50/700 til at  pudse sokkel så vidt jeg ved 20 cm. På 46 løbende meter?
Jeg må ændre min bestilling. Jeg har bestilt 10 sække af 25 kg pudsemørtel strand. Er der også et bedre alternativ til det.  
Undskyld. Jeg ser lige jeg har lavet en skrivefejl. 

Det er muremørtel jeg har problemer med udregningen til lecablokke, i to lag. Jeg har bestilt 0-4 kc 50/50/700. 18 kg pr. pose og ti styk. 
Annonce
Tak for hjælpen. Jeg kan ikke ændre bestillingen. Jeg håber bare det er nogenlunde og melder tilbage. 
Mvh Alexsiw :)
Har modtaget leveringen og holder lang weekend. Tak
Det lyder fint med strand puds mørtel, det er jo svært med forbrug, det afhænger jo af tykkelsen på fuger.
Men mon ikke du er godt på vej med 10 sække ag 25 kg, men eller må du jo ud og hente et par sække mere hvis du løber tør.

Vi prøver igen, i morgen --
Undskyld. Jeg opdager at der står Weber muremørtel kc 50/50/700 02 udendørs og ikke 0-4 på de sække jeg har.. Da jeg skal opmure forskalling på over 0,8 mm på første lag lecablokke skal jeg finde ud af hvad der kan bruges. Hvilken slags mørtel kan jeg bruge? Fx støbemix og cement eller Weber 0-4? 

Det er hårdt at få lecablokkene i vater.

Man har hjulpet mig der hvor jeg købte Weber 0-2 50/50 700. Jeg mener ikke det min intention med 0-2, ved købet, men kan bruge resten til sokkel pudsning. 
Nu er det jo noget forvirrende med de rettelser, omkring hvad det er der skal gøres. Skal du mure leca blokke over hinanden, så kan du bruge på 0-2 eller 0-4 Det siger bare noget om kornstørrelse. 
Du skal trække en meget stram murersnor ca. 5 mm fra forkant på lecarækken. Så kan du meget nemt få leca blokke i vater. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis