Automatisk lys slukker

Der findes et hav af Tænd-sluk ure - men det jeg er ude efter er et - gerne lille - "timermodul" til 230V lys som han afhjælpe problemet med at man glemmer at slukke lyset.
det skal IKKE tænde automatisk - lyset skal tændes med den normale kontakt, men så skal en indkoblet enhed slukke lyset igen efter en indstillet tid - kan også være fast på 5 min.
Næste gang lyset tændes på manuel kontakt skal det tænde igen og slukke automatisk.
Er der nogen der kender til sådan en "timer" - har søgt alle vegne med kun fundet "Tænd/Sluk-ure"
Der findes et hav af Tænd-sluk ure - men det jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have at dine 230V og 3x400V slukkes sammen med orienteringslyset, sætter du bare et relæ foran hver af de to forsyninger. Så kan du slukke og tænde uafhængig af brug, men kun når lyset er tændt. 

fase
S. Fabrin skrev den 03-10-2023 19:23:26

Hvis du vil have at dine 230V og 3x400V slukkes sammen med orienteringslyset, sætter du bare et relæ foran hver af de to forsyninger. Så kan du slukke og tænde uafhængig af brug, men kun når lyset er tændt. 

 Tænker det skal være et relæ der "falder" sammen med orienteringsslyset, men skal sluttes manuelt så evt maskiner ikke risikere at starte når hvemsomhelst går i værkstedet ......


Jeg kan alt - når det lykkes.
Ja, der skal bare være en startknap til relæet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis