Slagnøgle fra biltema

Hej :-) Nogen der har prøvet den 230v 800w slagnøgle fra biltema ? Vnr 17-885. Den er umiddelbart den af de billige med højest nm, nemlig 450 og både slag og omdrejninger kan justeres op til 3400/3700 og som jeg læser det, så burde alt over 300 nm kunne klare en personbil ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
300 Nm burde kunne spænde stålbolte op til 16 mm.

Ja, man har ikke ordentligt føling med momentet med en slagnøgle. Man risikerer let at spænde for hårdt.

Slagnøglen bruges vel i øvrigt kun når boltene skal løsnes. 

fase
Når jeg skifter hjul, bruger jeg en krydsnøgle til at løsne skruerne. Derefter bruger jeg en almindelige skruemaskine til at løsne og spænde. Til sidst spænder jeg efter med en momentnøgle.  

Jeg har dims til min skruemaskine så jeg kan montere en almindelig top på. Tidligere brugte jeg kun krydsnøglen og momentnøglen.

Til slagnøgler kan man få nogle momentstave, der vrider sig ved slag og derved kun kan give et bestemt moment. Jeg har aldrig arbejdet med en, så jeg ved ikke hvor gode de er.

Eksempel:
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/daktilbehor/hjulvarktoj/momenttoppe-5-stk-2000028488


Til slagnøgler kan man få nogle momentstave, der vrider sig ved slag og derved kun kan give et bestemt moment. Jeg har aldrig arbejdet med en, så jeg ved ikke hvor gode de er. 
De virker udmærket, og til den timeløn, jeg får som gør det selv, vil jeg ikke købe nogen. Jeg har set momenttoppene brugt hos vulkanisøren, men han skal også have noget fra hånden.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis