Forlænge komfur kabel

Hej
Jeg har flyttet mit komfur 1 meter og kabel mellem udløbsrosetten på væggen og komfuret er blevet for kort, så jeg skal bruge et længere kabel. 
Der er 4 ledere til komfuret: 2 faser, nul og jord. 

Kan dette kabel bruges til det? Det er med 5 ledere og de kalder det "komfur/ovn kabel".

https://www.silvan.dk/e-line-komfur-ovn-kabel-h05vv-f?id=2680-5251603

Hvor meget kabel må der ligge bag komfuret, før det betragtes som "for langt" ? 
Man skal kunne trække komfuret ud, f.eks når man skal gøre rent. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man* må godt sætte et længere kabel på et komfur. Hvis du vil forlænge kablet, skal det gøres rigtigt, så samlingen bliver aflastet. Udskiftning er den bedste løsning, men er ikke altid praktisk muligt.

Du må ikke fastmontere et køkkenskab med bagplade, der skjuler et udtag.


Mange tak Superdiy og GodeVen. 
Jeg mangler ikke udgifter med køkkenombygningen, så det er rart med et billigere kabel   

Ja. Jeg har 3 underskabe og ikke et af dem må have en bagplade, lidt surt, 
så sølvfisk og alt muligt andet godt fra havet, kan kravle ind bagfra. 

De udløbsrosetter, findes de ikke i en lidt mindre og mere diskret udgave?  
Dem jeg har til lys på væggen, er på størrelse med 1/4 Vel opvask flaske. 

Du skal ikke lave en samling på din tilledning til komfuret. Så løsningen er udskiftning af ledningen i en længde, der tillader at komfuret kan trækkes ud. Når du handler på nettet, skal du lige lægge fragten til når prisen bedømmes.
De viste udløbsrosetter kan ikke erstattes med andet, med mindre der er en dåse bag ved rosetten.

fase
Det kan godt være det lyder sådan, men det har ikke været min hensigt at forlænge   
Jeg har bestilt 4 meter nyt kabel.
Tak, så må det blive sådan. Bag rosetten er der er hul i væggen, ikke meget større end selve kabel.
Annonce
Hvis der kun er et hul i væggen på størrelse med kablet, skal der hugges et hul i muren til en dåse.

fase
Der skal bare være et hul i bagpladen på skabet, lidt større end selve dåsen. Så kan man komme til installationen. 
Jeg har lidt svært ved at se hvad en "pænere " udløbs dåse kan gavne inde bag de skuffer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, et hul er et hul, om det så er i bagpladen eller om jeg fjerner bapladen helt, så er det ligegyldig om udløbsrosetten bag skufferne er pænere. 

Men jeg har 3 udløbsrosetter af samme slags på væggen, til lamper. De kunne godt trænge til at være lidt pænere. 
Men det er ok. 
Hvis du har lidt fliser tilovers, kan du forholdsvis nemt hugge en 1M dåse ind i muren og montere en 50x50 mm udløbsroset, så det er planforsænket.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis