Længde på lampeledning

Hej.

Har nogle led-paneler der skal monteres.
Driveren kommer med 20 cm ledning, de skal sidde i et troldteck loft, hvordan vil i monterer den? I en dåse? Og hvordan er den nu med længden på ledningen herfra? Nogle krav på max længde?
Hej. Har nogle led-paneler der skal monteres.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Piskeris skrev den 23-04-2023 01:07:03

Du må gerne samle alle enderne i en dåse, bare du bruger 1,5mm2 eller større. Og man skal kunne komme til dåse, formoder du kan løfte loftpladerne op efter montage.
Jeg vil anbefale nogle wago muffer eller lign, samling af mange-trådet kabler kræver lidt mere forsigtig tilgang. Du kan koble 2 muffer sammen med en stump ledning, så skulle der være plads. 

 TAK for svar, men må jeg bruge /blød 1,5mm2 når det skal på den anden side af en væg?

Loftet bliver skruet fast, men selve lamperne kommer til at sidde med fjeder, så de er til at “trække ned”
mfrost skrev den 23-04-2023 08:47:48

Om det er blød eller stiv leder (flertallet, enkelt leder) er irrelevant blot det er 1,5 mm2

 Okay tak, synes bare jeg huskede der var noget med når det skulle ind/gennemføres ind til et andet rum.

Men alternativt kunne jeg vel bare lave en dåse over én af lamperne og samle det der
Du er selv inde på lidt af det rigtige. Man må ikke have en forlænger ledning der fast går ind i et andet rum. Det kan være 0,75 mm2 lampeledning
Men når vi taler om installations kabel og fast installation må det naturligvis gerne. Og her er det så også tilladt med blød leder hvis man holder sig oppe på 1,5 mm2 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Husk at der skal bruges én driver pr. Panel, da hvert panel er 40w.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis