Oversvømmet trampolinhul

Hej

Vi har en 520x345 cm stor nedgravet havetrampolin med et 80cm dybt hul, der blev gravet sidste sommer.

Vores grund ligger nederst i kvarteret og samler en masse vand hvert år, hvormed haven ofte er helt sumpet udover de varmeste måneder.

Grundvandet står ekstremt højt, og hullet har siden november været fyldt helt op med regnvand. Så når de store børn hopper, får de plaskvåde fødder.

• Hvad kan jeg gøre på kort sigt? 
  • Må jeg pumpe vandet ud i kloaken?
  • Hvilken pumpe skal jeg i så fald købe?
  • Falder hullet sammen, hvis jeg fjerner alt vandet på én gang?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
En dykpumpe vil let kunne klare det, tror ikke hullet skrider sammen pga du pumper vandet ud, men måske det allerede er skreden lidt.
Hvis du har kloaksepareret så pump det i regnvands systemet, eller bare i kloak.

en pumpe som denne her vil fint kunne bruges LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville nok få fat i en lille plastiktønde eller lignende og grave ned i midten af hullet således kanten af tønden stikke ca. 1 cm over bunden af hullet. Nede i tønden placerer du en dyk-pumpe ala ovenstående og ledningen til denne graves ned mellem trampolin og stikudtag. 

Afløbet fra pumpen kan enten være op i en beholder hvorfra du efterfølgende kan bruge vandet til at blomster (eller græs i tørkeperioder), ud på græsset eller til nærmeste kloak. Skal det være lovligt skal det så vidt jeg ved være regnvandskloak da der er tale om overfladevand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis