Indbygningstoilet i 12 cm træskellet?

Hej LDS.

Jeg har et træskellet på 12 cm (uden fermacell), hvor jeg godt kunne tænke mig, at få indbygget et toilet uden kasse. Men er det overhovedet muligt? Findes der en indbygningscisterne der passer til et træskellet på 12 cm?

Vildt der ikke er nogle procenter der giver et klart svar på det..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det giver alle producenter ganske klar svar på. Der er snittegninger ved alle annoncer,
Geberit f.eks. er netop 12 cm i dybde, men afløbsrøret er lidt mere. Så der kal lidt mere til and de 12 cm. 
Når det er så lidt så ville jeg nok øge væggens tykkelse hele vejen.
Altså få fat i en indbygnings cisterne af de smalleste, og se hvor langt den kan gå ind. Du skal alligevel have den på plads før du kan komme med kloak. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der skal også være plads til det stativ toilettet skal hænge på.

fase
Jeg har valgt at “udhule” væggen der hvor jeg skal have toilettet. Toilet siddet fint nu og står ca. 1 cm inde på bundremmen, hvor jeg påtænker at skrue de nederste ben fast i betonen der kommer op i niveau med bundremmen når der bliver støbt.

Problemet er at der ikke er plads til beslagene, som i kan se på billedet.

Jeg har sat et stykke spærtræ bagved de øverste beslag der er 45 mm bredt.

Men jeg mangler ca 3 cm for at beslaget kan passe.

Hvad gør jeg lige for at få det til at passe ?
Kunne man evt. smide en 25 mm krydsfinerbagved hele toilettet og så fjerne hele stolpen. Så har man også noget at skrue på til de andre beslag. Men kan en 25 krydsfinerplade holde?
Sidder det beslag ikek inde i firkant profilen, så du kan trække stativ ud og sætte beslag i. 
Ellers må du undvære det beslag. Så kan toilet skrues fast med en god bygnings vinkel eller en stor træskrue med kiler imellem. 
25 mm krydsfiner plade kan holde hvis den kan fastgøres imod de 2 stolper ved siden af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også