Hej.
Jeg har to Triarca gadeskabe som jeg skal nedgrave, som skal bruges til at afslutte tomrør i som løber under noget asfalt. Det ene skab står ved facaden og virker også som adgangsvej ind i ejendommen (skab nr 2). Skabene skal jordes. I samme forbindelse skal jeg slå et jordspyd ned og trække et kabel ud til dette.
Må det 1G6 kabel fra jordspydet godt løbe ind i skab nr 1 og ind i en forgreningsdåse med en jordklemmerække, hvorfra der løbet et 1G6 ud til skabets stel, og et 1G6 videere til skab nr 2, hvor samme løsning laves (uden jordspyd) og herfra så videre ind i ejendommn til hovedjordklemmen på tavlen (ikke tilsluttet selvfølgelig)
Altså kort sagt. Må jordlederen til jordspydet godt brydes undervejs og jorde andre genstanden på vejen til tavlen?