Hvordan slipper man af med en dårlig håndværker?

Tilbage i oktober accepterede jeg et tilbud fra en håndværker, som gik ud på en mindre renovering på 250.000 kr.

I kontrakten står der skrevet at betaling vil ske i rater. Jeg har indtil videre betalt alle fakturaer der er sendt, som er løbet op i 185.000 kr. eller 70% af det beløb der stod i kontrakten. 

Håndværkeren er p.t. på standby, da det nu er maleren som går rundt i huset - men jeg vil ikke have at håndværkeren skal lave mere. Den eneste opgave som håndværkeren mangler at udføre er at sætte køkkenelementer op.

Håndværkerens arbejde ser forfærdeligt ud og jeg har en lang liste af fejl - men dette har jeg ikke fortalt håndværkeren om, jeg har blot ladet maleren fikse alle de her ting, da håndværkeren er utrolig langsom og jeg derfor ikke vil give ham mulighed for at rette op på hans arbejde. Håndværkeren kunne jo have lavet arbejdet ordentligt i de mange måneder han gik i huset, i stedet for at ansætte lærlinge som er værre til håndværk end jeg er.

Kan jeg blot fortælle håndværkeren at han ikke skal vende tilbage til huset, da de sidste penge til renoveringen er brugt og projektet er fuldendt?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du står rigtig dårligt, og kan ikke bare løbe fra en kontrakt. Det mindste du kunne have gjort var da at udtrykke din holdning til hans arbejde, så fejlene kunne blive udbedret.

Søren O
Det kommer meget an på i hvilken form tilbud og accept foreligger?
Mundtlig accept er ligeså bindende som skriftligt, men rigtig svært at bevise.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du gør håndværkeren opmærksom på de mangler, du mener, der er. Du har accepteret tilbuddet og er forpligtet til at betale. Er der i tilbuddet gjort opmærksom på en sikkerhedsstillelse på f.eks. 10% af entreprisesummen til udbedring af fejl. Du har formentlig nøje defineret, hvad du vil have lavet. Hvis du ikke er tilfreds med arbejdet, beder du pågældende håndværker udbedre fejlene, selvom du skulle have gjort indsigelse inden maleren var gået i gang. Hvis du er uenig med håndværkeren, kan du blive nødt til at få syn og skøn på arbejdet.

fase
Velkommen på lds.
Når der er en kontrakt eller accept af tilbud så skal det overholdes. Du skriver at der mangler køkken. Så måske har han køkken stående på sit værksted eller har dem hos et køkkenfirma. Er det en hovedentreprise så han også står for maler arbejde, så skal det jo også betales. 
Desuden er de ratebetalinger ikke præcis opgørelse af udført arbejde til dato. Det er noget man først opgør til sidst når arbejdet er udført. 
Man kan ikke sidde på sine hænder, være utilfreds og ingen ting gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også