Pudse gasbeton væg anden73 30 2400 16-04-2023 14:41 Hvordan laver jeg nogle “ støtter “ jeg kan køre pudse bræt op af når jeg vil have det plant. Jeg kan godt lave en i hver ende men så bliver det en stor flad at arbejde med 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
johnm 608 16-04-2023 15:02 Nu tænker jeg ikke det er en stor flade, men du kan bare afrette lodret på eksisterende puds.
ev elmand 30541 7480 16-04-2023 15:42 Først vander du væggen godt så vandet ikke suges ud af mørtel med et samme. Så er der 2 muligheder for at sætte pudslaget på væggen. Enten kastes det meget hårdt på, eller også trækkes det hårdt på med en stålpudsebræt.Det der er fidussen er at det skal presses ind i hver en pore og ujævnhed. Når det så har sat sig lidt, så trækker du af med et lige bræt, en 2 m lodstok eller andet. Det gøres med zigzag bevægelser, hvor du bruger eksisterende pudslag øverst og nederst. Gulvet under skal være rent inden du starter, så du kan samle det overskydende op og røre det op i murerbalje og bruge det igen.'Første gang du trækker af kan du nemt se hvor der mangler noget, det fyldes op, og der trækkes igen af. Efter 1 times tid har sat sig så meget at det kan pudses færdig. Du kører pudsebræt ( mindst 20 x 30 cm ) rundt i cirkel bevægelser. På den måde får du en næsten glat overflade. Jeg har lige lært at den mindre pudsebræt hedder et lunkebræt. fordi den har tendens til at lave lunker. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)