gennemstrømsvandvarmer eller alm. varmtvandsbeholder

Jeg har et mindre sopmmerhus med elektrisk varmtvandsbeholder.
Den er gammel og skal skiftes ud.
Laver varmt vand til badeværelse og køkken.

Kan man nøjes med en gennemstrømsvandvarmer i stedet for?
I følge div. sælgere er det rigeligt med en gennemstrømsvandvarmer, som kan lave konstant varmt vand og ikke skal holde noget vand varmt konstant.

Jeg har et mindre sopmmerhus med elektrisk... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
MetroTherm laver dem også til el men som allerede skrevet så skal der meget effekt til for at man kan få flow nok til at det er brugbart i et bad (eksempel) - tjek produktbladet, kan du dedikere 11Kw i en sommerhus-installation til at lave varmt vand?
Alternativet er så at sætte en mindre traditionel beholder op, enten til el eller evt gas, og leve med at der altid er x liter vand der skal varmes op (og holdes varmt) når i er i sommerhuset.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Den Metro som henvises til er på 11 kw. Skal have en 400 V gruppe med 3 faser og 16 A sikringer. Så kan den hæve temperaturen 33 grader med 4,8 liter / minut. Altså til ca. 43 grader som er fint til bad. Men du kan jo prøve at måle / tage tid på din bruser, når den fylder vand i en spand. 
Luk så meget for bruser at det giver de godt 4 liter / minut og se så om du er tilfreds med det.
Jeg ville helt klart foretrække en mindre almindelog vandvarmer på f.eks. 30 liter. Og så slukke for den når i ikke er i sommerhuset. Når i tænder tager det ca. 1/2 time inden den er varmet op, afhængig af om den er monteret på 400 eller 230 Volt. Og er du rigtig økonomisk så slukker du for den lige inden i skal tappe vand til den sidste rengøring oh opvask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis