Skrotningspræmie på motorcykel

Hej Til Jer.
Er der nogen her på forum som kender til om, og i så fald hvordan man skrotter en mc. I det digitale system for skrotning er der ikke nævnt andet end biler. Og jeg har forsøgt at søge på det men kun fundet ud af at det burde kunne lade sig gøre, men ingen anvisning på hvordan.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke kontakte den nærmeste autoophugger, de kender garanteret proceduren.
For en sikkerheds skyld bør du selv afmelde nummerplade og forsikring.
Læs evt. på https://www.dekra.dk/blog/bilsyn/skrotpraemie-motorcykel

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej til begge. Og tak for svar. Det fra dekra har je læst, men det er jo ikke meget klogere jeg blev ved det. Feks står der på borger.dk ikke noget om mc-er. Ja det ender self også med at jeg ringer til en ophugger, men jeg tænkte at der her måske var nogen som havde prøvet det/ kendte en som havde. Mc-en er afmeldt fro længe siden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej kovas. Hvad fandt du ud af? ;) 
Sådan skriver Dekra ​link​​​
Sakset fra Dekra..
"Skrotpræmier er særligt kendt i bilbranchen, men det er faktisk også muligt at få en skrotpræmie for din gamle motorcykel. Overvejer du derfor at skille dig af med din gamle motorcykel for at kunne få råd til en ny? Det har du nu mulighed for.
At få en skrotpræmie for din motorcykel kan dog ikke ske alle steder i landet, da det ikke er lige så almindelig kendt som at få skrotpræmier for biler. Proceduren for ophugning af motorcykler og biler er dog den samme.
For at få en skrotpræmie for din gamle motorcykel, skal motorcyklen først og fremmest afleveres til skrot. Her bliver den ophugget hos en af landets miljøgodkendte og registrerede ophuggere. Hvis du bruger en ophugger, der hører ind under køretøjsimportørernes producentansvar, kræver de ikke et gebyr for at skrotte motorcyklen.
For at få skrottet din motorcykel, skal du indsende en skrotningsansøgning på borger.dk og afmelde dens nummerplade. Husk dog at få nummerpladerne med dig, inden motorcyklen bliver skrottet. På den måde kan du selv afmelde nummerpladerne. Når motorcyklen er skrottet, vil du modtage en skrotningsattest i din e-boks og en skrotningsgodtgørelse på din NemKonto.
Skrotpræmien for en personbil og små varebiler under 3.500 kg er 2.200 kr. (Jan.2021. Tjek altid miljøstyrelsen for opdaterede beløb) Skrotpræmien for motorcykler er naturligvis anderledes grundet køretøjets mindre størrelse."







Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jeg nåede ikke længere end til det som Je-ns citere fra drekra, som jeg synes er ret ubrugeligt. Men det gav mig en fornemmelse af at jeg kunne sælge den meget billigt og alligevel få mere end skrotningspræmien, så det gjorde jeg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis