Løfte betondæk

Jeg har for 20 år siden fået fyldt en kartoffelkælder/fyrrum op med sand og efterfølgende støbt et betongulv, og dem der lavede det har åbenbart ikke fået stampet det ordentlig op undervejs i opfyldningen, så mit gulv er faldet 2 cm ud mod sokkelen. Jeg kan se at jeg kan købe mig til at få det løftet, men er det noget jeg selv kan køre, findes der nogle gør det selv sæt for sådan en proces ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare fylde beton på, hvor gulvet er sunket?

fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2023 12:21:52

Kan du ikke bare fylde beton på, hvor gulvet er sunket?

Det er i en baggang der egentlig er meget pæn. Der er lagt fliser i noget af det, og i noget af det står der inventar. Grundet til at jeg ikke bare laver en bred fuge der hvor det er sunket, er at der hvor det er sunket mest, står et højskabe, og ved siden af står nogle underskabe. Men ved at det er sunket, er højskabe blevet presset af ydervæggen, i toppen. Og da det ikke kan give sig i bunden, er det blevet tyndere i midten, hvilket gør at lågen i højskabe låge ikke kan lukke, pga udhænget på bordpladen der sidder på underskabene.

Kan du kile skabene op, så de tror gulvet er lige?

fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2023 16:50:39

Kan du kile skabene op, så de tror gulvet er lige?

Ja det er jo det eneste alternativ, det var faktis også min første plan, men så jeg en reklame for det der med at hæve et gulv

Jeg har ingen anelse om, hvad det koster at hæve et gulv, så det overlader jeg til dig at finde ud af. 
Men hvis det medfører, at du skal tage skabe o.lign. ned, så kan du ligeså godt leve det selv.

fase
Annonce
Jeg tror det er ret dyrt. Det er noget med at sprøjte noget ekspanderende ind under gulvet. Eller det jeg har set er ind under sokkel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 13-04-2023 23:21:47

Jeg tror det er ret dyrt. Det er noget med at sprøjte noget ekspanderende ind under gulvet. Eller det jeg har set er ind under sokkel. 

Jep det tror jeg også, så bare noget YouTube med et set hvor man kunne selv, men det findes nok ikke herhjemme 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis