Maling af epoxygulv, hvad gør jeg?

Hej med jer.

Søger lidt info til hvordan jeg griber min garage an.
Huset er 10 år gammelt, så epoxygulvet i garagen trænger til at blive frisket op.

Jeg kan læse mig frem til, at det skal slibes først. Er vi ude i en korn 200? Eller hvad bruger man til slibning?

Er det nødvendigt med en primer først?

Skal det have 2 gange?

Der er kvartssand i nuværende maling, vil det nye lag gøre gulvet glat? Eller vil kvartssandet stadig have en effekt?

På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sørge ge for at fjerne alt maling der sidder løst, korn 80 er nok fint til det. Det vil også være godt at få fjernet så meget af kvarts sandet som muligt, da det vil kunne ses bag efter, hvis maling nogen steder er slidt helt væk men der andre steder er maling med kvartsand i. Så skal du vaske gulvet så du får fjernet fedt og olie. 
Om det skal have to gange afhænger meget af hvor slidt det er nu. Hvis du maler med den samme farve og det ikke er så slidt så behøver du kun male én gang.
Den nye maling vil gøre gulvet mere glat men tror kun du vil opleve problemer hvis gulvet er vådt.
Tak for svar 👍

Skal jeg prime før jeg maler?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kun hvis det er meget slidt.
Jeg maler gulvet en anden farve.
Fra en lys grå, til en mørk grå.

Har de en betydning for om der skal primes?
Nej, kun om du skal male én eller to gange, men én gang er sikkert fint hvis du er lidt omhyggelig
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fedt, tak for hjælpen.
Er der noget maling du kan anbefale? Gerne slidstærkt 👍
I mit værksted har jeg brugt epoxy maling som jeg har fået mit gennem en autolakerer jeg kender og det vil jeg bestemt ikke anbefale da det er super giftigt og kræver alverdens sikkerhedsudstyr. I min kælder har jeg brugt gulvmaling fra Függer og det er super nemt at bruge, det har holdt rigtigt godt, men der bliver så heller ikke gået så meget på det, men det vil jeg godt anbefale.
Fedt, tak for svar 👍👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også