Reparation af væg

Kære forum.
Jeg søger hjælp til at reperation af væg.
Jeg er ved at få lagt nye rør til radiatorer i hele huset, og her har vvs'eren lavet nogle fine riller i mine vægge. Nu er slangerne monteret og murer manden har fyldt rillerne med mørtel. Mureren har sørget for, at hans udfyldning ikke helt flugter med væggen- den er trukket lidt tilbage. Således skulle der være plads til at "gøre hvad jeg synes er bedst" i følge ham. Der er ligeledes blevet lukket for nogle ventilations huller i væggene.
Men hvad faen er den bedste løsning her? Det er murstensvæg, med et tyndt lag puds, afsluttet med en form for glat tapet eller filt. 
Kan jeg spartle og slibe det fint, således det ikke kommer til at se dumt ud? Skal alt den gamle filt af, og starte forfra? Kan man skære en bane af ny filt, og splejse med det gamle? 
Og hvor svær opgave bliver det? Hvis det er for viderekomne, er det så en tømrer eller maler som jeg skal kontakte?

Nogen gode ideer?
På forhånd tak 🙂
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
24467 7480
Du skal skære lidt mere af filten så du kan komme til at spartle det så overfladen kommer plan med væggen. Der skal være plads til at din spartel kan køre på begge sider er rillen, uden at køre på filt. Det bedste resultat vil naturligvis være at tage alt filt af og sætte nyt op, eller blot spartle op og male væggen direkte.
Vil du reparere, så limer du filt strimmel på som er et par cm bredere end det behøver at være. Når det limen er lidt tørret, skærer du ned så du kommer igennem både ny og gammel filt. Den strimmel der fremkommer af gammel filt pilles ud og der smøres lim på igen og filt presses på igen langs kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også