Elektrisk tryksprøjte virker ikke

Hej :-)

Det her er et langskud, men forsøger alligevel i tilfælde af at nogen har haft samme problem.

Jeg har en Einhell elektrisk tryksprøjte (https://www.silvan.dk/einhell-tryksproejte-ge-ws-18-35-li?id=2660-9847813). Jeg brugte den sidste år til imprægnering af fliser og glemte at hælde det resterende væske ud indtil jeg skulle bruge den her i påsken. Den sprøjtede i 5-10 sekunder den anden dag, og pludselig stoppede den. Nu sker der ingenting når jeg trykker på sprøjte-knappen. Den tænder fint og har lyd, men der sker intet når jeg vil sprøjte.

Jeg ved at imprægnering er noget stads der sætter sig fast, så jeg har prøvet at kigge alle huler igennem og skilt "slangen" ad, men der er frit løb (de steder jeg har kigget).

Nogen der har en idé til hvorfor den sprøjter kort og så totalt stopper?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at skrue røret af og se om der kommer væske ud? Hvis der der gør det, kunne du skrue dysen for enden af røret af og rense dysen, som sikkert består af nogle skråtstillede riller.

fase
Jeg har skruet af tre steder som markeret på billedet. Til at starte med kom der væske ud, men efter den holdt op med at sprøjte kommer der ikke væske ud nogen steder.
Prøv også på de med rødt markerede steder.

fase
Hvis der ikke kommer noget ud når du har adskilt ved nederste slange er det enten sugeslangen i beholderen der er stoppet eller selve pumpen der er defekt.
Prøv at fylde vand i og blæs forsigtigt baglæns med trykluft. Bobler det i beholderen er der ingen opblokninger, så kan det kun være en frostsprunget pumpe.

Selvbygger med stort S. 
Har leget lidt med den, og af og til kommer der væske igennem. Så den er nok ikke stoppet til inde i beholderen, tænker jeg.

Der kommer ikke et hårdt tryk ud, så tænker det er sugekraften eller sådan noget der bliver generet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis