Maling af kold kældervæg

Vi har et problem med nogle kolde kældervægge, der ligger delvist ud imod frit terræn. Men hvor jorden dækker er væggen kold og der kommer kondens. Rummet er opvarmet til 20 grader med gulvvarme 

Vi har for et par år siden fået pudset væggen og malet af en prof. maler. 
 Nu bobler malingen op. 

Jeg ved ikke præcist hvad der er malet med. Jeg syntes jeg så, at han brugte Flygger sandplast spartel, som der så blev malet over. 

Hvad skal der males med. Silikatmaling? eller andet? Skal sandspartel massen væk eller er den diffusionsåben?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så på den udvendige side af den gule mur, er der jord?

- Sørg for at muren udenfor ikke kan absorbere vand fra jorden. Evt med grundmursplade. 
- Isoler kældermuren udvendig og undgå en kold mur varm luft kondenserer på.
- Fjern al plastmaling hvis det er det og påfør et finish produkt der kan ånde frit. 
- Hvis den relative luftfugtighed er høj i rummet, så hæv temperaturen i rummet og luft mere ud.

Flügger skriver at sandplast er til tørre rum. Så hvis der er kondens hvor på sandplast er påført, så må man formode at det er skidt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også