Udvide terrasse - sokkel

Hej,

Et nyt indlæg efter feedback på mit indlæg sidste år. Projektet blev udskudt og nu skal det laves ordentligt   

Jeg planlægger at udvide vores eksisterende terrasse så den kan blive større. 
Den er i dag bygget ind mod huset (på to af siderne) og placeret ca 90 cm over jorden. Den er opbygget af mure og fyldt med sand. 
Jeg vil gerne have udvidet den ca 1,5 meter til den ene side (langs husmur til højre på billede 1).

Jeg starter med soklen og spørger nok senere når jeg kommer videre i processen.

Min plan er følgende:
  1. Fjerne sidemure så de stopper i niveau med sandpuden (de hvide mure ovenpå det grå fundament på billede 1)
  2. Udgrave rende 90 cm dyb til ny sokkel
  3. Fylde med beton til lige under jordniveau
  4. Fortsætte opbygning af sokkel over jordniveau af fundablokke (link) så den nye bliver i samme højde som eksisterende
  5. Jeg vil indsætte armeringsjern i sammenslutningen til eksisterende sokkel og husmur.
  6. Hugge toppen af eksisterende sokkel mellem det gamle og nye areal og opfylde med sand så der er sandpude på hele arealet
Spørgsmål:
  1. Beton vil jeg blande af 7 dele støbemix 8-16mm (link) og 1 del cement (link). Lyder det korrekt?
  2. Hvor meget armering skal jeg have i selve muren? Skal der noget under jordniveau og hvor meget vertikalt og horizontalt imellem blokkene?
  3. Noget som jeg skal være opmærksom på?
Nu skal sommeren udnyttes til at få mere plads til grillaftenerne.

Peter 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også