Ødelagt sokkel

Hej 

Har fundet huller i min sokkel på vores udestue. Det ser ud til at det eternit plader der sidder der. Mit spørgsmål er så hvordan jeg laver det bedst og er der andet materiale jeg kan bruge i stedet for, der måske er bedre??

Mvh

Peter M
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.

Det jeg ser er ikke eternit.
Gætter på malet beton. Og noget sjusket støbning under dørpartiet?
Det er ikke lige mit speciale, men ……..

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg troede også først det var beton. Men under det lag som ligner beton der sidder der plader og jeg gætter på at man ovenpå disse plader har påført et eller andet
Jeg synes det ligner en (sjusket) støbt sokkel, der efterfølgende er pudset op.
Hvis det er tilfældet, så skal al ls puds bankes af, sokkel renses for løse materialer (evt. med højtryksrenser). Derefter pudses der op med sand/cement 1:3. Første lag skal kastes påfor at gå ordentlig vedhæftning.

Søren O
Hmm ja men på siden af udestuen er der eternit plader (gætter jeg på) skruet på. På den her side hvor det er defekt der sidder en træbjælke som er en del af udestue konstruktionen og det evt plade jeg kan se sidder skruet i den bjælke ellers har de pudset en meget meget tynd sokkel op af ingenting 
Det er sikkert eternitplader som er forsøgt pudset op. Der er nok ikke andre muligheder end at pille det af, og så sætte noget nyt på. Det kan være Hardie plank eller noget lignende. 
Kan du leve med selve udseende så kan du smide noget beton ( sand og cement) ind i hullet og pudse det op. Det vil blive lige så "flot" som det øvrige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også