Højtryksrenser

Jeg har en Nilfisk alto højtryksrenser som der løber vand ud af bunden og det bevirker at den slår ud, jeg tænkte at der skal skiftes en o-ring, men hvordan gør man,jeg har taget kabinet af og kommet ind til motor så nu spørger jeg om hvad gør jeg herfra,, tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tilslutter vand igen for at se, hvor vandet præcis kommer ud. Husk at fjerne strømledningen.
Hvis den har stået i et udhus der ikke er frostsikret, så kan den være frostsprængt. En højtryksrenser skal enten tømmes helt for vand, eller opbevares frostfrit.
Den står frostfri og var tømt, 
Et billede af hvor den er utæt, ville gøre det muligt at komme med et løsningsforslag.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har haft kabinet af og lukket vand på og det ser ud til at det kommer inde fra motoren
Annonce
Sæt et billede ind af hvor utætheden er, ofte skal der kun en billig reservedele til.

Hvad er det for en model du har?
Er pumpen i metal?
Det er en Nilfisk alto 110 og pumpen er metal
Så er det nok kun en O-ring til et par kroner, så er du kørende igen.

Højtryksrensere er ikke specielt reparationsvenlige. Fjern nogle få skruer og du står med 10 dele i hånden. Når du har skilt det af, bør alle pakninger skiftes. Jeg tror ikke man kan købe pakningssæt. Du bør selvfølgelig finde ud af hvor utætheden er før du skiller pumpen ad.

Her er lidt inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=BRy6lGFwR5E

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis