Hejsa
Jeg har købt et fint barbord i (hvad jeg formoder) er teaktræ.
Jeg har læst utallige indlæg omkring hvordan man sætter teaktræs møbler i stand, men jeg er alligevel i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til mit projekt flot nyt barbord.
Som jeg ser det så er pladen en finer, og listerne massive. Det kunme godt ligne at pladerne er lakeret, da der er en masse rester af hvad der ligner en glat overflade.
Så, hvad gør jeg for at få det slibet ordentlig pænt ned, så det kan få en ny olie?
Jeg har forsøgt at slibe på det med både 180 og 120, men jeg er i tvivl om jeg kan slibe endnu mere på det.
På den øverste plade er der en stor ring som jeg ikke aner hvordan jeg får væk - er der nogen som har en god ide?
Den nederste plade ser meget mere blank ud i overfladen, så er I tvivl om hvordan jeg kan få fjernet laget.
Jeg håber at I kan hjælpe derude :)