Tilslutning af ovn sspetersen73 12 2800 07-04-2023 15:35 Hejsa! Har købt en ny (brugt) ovn. Vil tilslutte den til alm. 220v stildåse. Men der er 5 ledninger i kablet fra ovnen. Kan jeg sætte et stik på ledningen og hvilke farve (leder Brun, Grå eller Sort) skal jeg bruge?På forhånd tak.Simon Bh. Simon 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19658 4400 07-04-2023 16:36 Det kabel, du viser på billedet, kan du ikke bruge. Udover at det er installationskabel og dermed forbudt som tilledning, er der for mange ledere i det. Du skal ud og investere i et stykke 3G1,5 mm2 ledning. Det monteres i 1 - 2 og jord. Nu har du ikke skrevet noget om antal watt, men du kan komme udfor, at din lysinstallation ikke kan bære det antal watt, ovnen bruger. fase
sspetersen73 Trådstarter 12 2800 07-04-2023 19:49 @aS.Fabin. Tak for svar. Kablet er det som ovnen er født med. Jeg har løst problemet. Åbnede et lille dæksel på ovnen og kunne se at det var den grå leder som var tilsluttet. De øvrige to var bare påført muffer. Så jeg satte stikken på ledningen med den grå ledning, og så virkede det. DbhSimon Bh. Simon
ev elmand 30536 7480 07-04-2023 23:00 Det er stadig ikke lovlig. Du skriver at ovnen er "født med det kabel" Det er ikke korrekt, da det helt sikkert er monteret af den forrige ejer. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin 19658 4400 07-04-2023 23:02 Det er godt. du fik det til at virke, men hvordan fik du kablet med alle ledere ind i stikket og og kappen under aflastningsbøjlen? Kablet er ikke lovligt. fase