Tilslutning af ovn

Hejsa! Har købt en ny (brugt) ovn. Vil tilslutte den til alm. 220v stildåse. Men der er 5 ledninger i kablet fra ovnen. Kan jeg sætte et stik på ledningen og hvilke farve (leder Brun, Grå eller Sort) skal jeg bruge?

På forhånd tak.

Simon

Bh. Simon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kabel, du viser på billedet, kan du ikke bruge. Udover at det er installationskabel og dermed forbudt som tilledning, er der for mange ledere i det. Du skal ud og investere i et stykke 3G1,5 mm2 ledning. Det monteres i 1 - 2 og jord. Nu har du ikke skrevet noget om antal watt, men du kan komme udfor, at din lysinstallation ikke kan bære det antal watt, ovnen bruger.

fase
@a
S.Fabin. Tak for svar. Kablet er det som ovnen er født med.

Jeg har løst problemet. Åbnede et lille dæksel på ovnen og kunne se at det var den grå leder som var tilsluttet. De øvrige to var bare påført muffer.

Så jeg satte stikken på ledningen med den grå ledning, og så virkede det.

Dbh

Simon

Bh. Simon
Det er stadig ikke lovlig. Du skriver at ovnen er "født med det kabel" Det er ikke korrekt, da det helt sikkert er monteret af den forrige ejer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er godt. du fik det til at virke, men hvordan fik du kablet med alle ledere ind i stikket og og kappen under aflastningsbøjlen? Kablet er ikke lovligt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis