Metalliske "årer" i træet efter slibning

Har slibet dør trinnet/karmen ud til terassen med henblik på at give det mat lak, men det ser mystisk ud selv efter at have slebet rimelig godt med 60-80-120. Mange steder er der hvide/metalliske "årer" i træet og nogle af pletterne består stadig. Det er sikkert ikke vedligeholdt i en del år, så kan det være noget kemikalie/maling/behandlig af en art som bare er suget længere og længere ned i træet? 

Kan i i øvrigt fortælle mig hvilken slags træ det er? 

Det sidste billede er et før billed (beklager den dårlige belysning, men hvis i zoomer så kan i se pletter/skjolder). På billed 4 og 5 er det kørt over med en hårdt vredet klud. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er mahogni.
Du skal slibe noget mere med finere sandpapir, så kan det sagtens blive pænt igen.

Selvbygger med stort S. 
Da det er et dørtrin/bundstykke er det højst sandsynligt lakeret, så som Superdiy skriver skal du slibe mere for at få alt lakken af.
Du kan eventuelt bruge en ziehklinge til at trække/skrabe lakken af med, for sandpapir bliver hurtigt fyldt med "snask" og skal skiftes...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også