Sætte glasfacade i garage - hvordan?

Hej

Jeg vil gerne sætte en glasfacade i enden på min garage, hvor der nu er træbeklædning.
Jeg har tænkt mig at sætte to høje vinduer og en terrassedør i. Disse skal være ved siden af hinanden?
Men hvordan skal disse monteres? Kan man skrue dem fast i hinanden eller skal man montere træbjælker mellem elementerne, som disse kan monteres i?
Og bør der være lidt afstand mellem elementerne, så der kan fuges eller skal der kun fuges mellem vinduerne og gulv, loft og murstensvæg?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du går med 3 sektioner kan de skrues sammen. Er der en not kan der sættes en strimmel krydsfiner til at lukke af. Ellers lægges en fuge inden sammenskruningen.

Men jeg ville nok gå med at bestille et samlet facadeparti så slipper du jo at skulle sætte dem sammen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Er det nok at fastgøre elementerne i væggen og i hinanden eller skal de også fastgøres i gulv og loft?
Man sætter den kun fast i væggen. Det ser ud som om dørhåndtag skal sidde hen imod en af vinduerne. Er det enkelt vinduer du sætter sammen kan det være en god ting atr have en stolpe / reglar der. Hvis vinden eller andet smækker med døren. 
Men du kan understøtte det under de lodrette poster. Husk også at understøtte midt under eventuel dørtrin, så denne ikke kan give sig hvis man træder på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også