Montering af skillevæg i glas

Hey alle. Fandt det her billede på nettet af IKEAs Ivar reoler brugt som rumdeler med en glasvæg ovenpå. Jeg kunne godt tænke mig at lave noget lignende. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det er stabiliseret? Selv hvis reolerne er monteret i gulvet, og glasvæggen i loftet (har gammelt skrøbeligt pudsloft i øvrigt), ligner det at de bare hviler på reolerne. Hvis man skubber til punktet imellem reolerne og glasvæggen bukker det hele sammen forestiller jeg mig.

Er der nogle der har forslag til hvordan det er løst så det står ordentligt?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser livsfarligt ud. Selv hvis det er sikkerhedsglas.

alexdecker skrev den 06-04-2023 21:37:00

Hey alle. Fandt det her billede på nettet af IKEAs Ivar reoler brugt som rumdeler med en glasvæg ovenpå. Jeg kunne godt tænke mig at lave noget lignende. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det er stabiliseret? Selv hvis reolerne er monteret i gulvet, og glasvæggen i loftet (har gammelt skrøbeligt pudsloft i øvrigt), ligner det at de bare hviler på reolerne. Hvis man skubber til punktet imellem reolerne og glasvæggen bukker det hele sammen forestiller jeg mig.

Er der nogle der har forslag til hvordan det er løst så det står ordentligt?
Er fotoet fra en IKEA hjemmeside?
Hvis ikke kan det jo være hvadsomhelst. Inklusive en smart opstilling med tynd plastik og ikke glas.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nej, bare et billede jeg fandt fra nettet. Ikke fra Ikea så vidt jeg ved. Men det er mere princippet i det jeg er interesseret i. Her er et andet eksempel, hvor det ikke er reoler, men en halv væg der er bygget op, og så ruder oven på. Men forstår ikke hvordan det kan stabiliseres?

Det kan jo fastgøres på samme måder som når man sætter vinduer i almindeligvis.
Det skrues fast i glasfalsen og derefter sættes glas i som så skjuler skruer. Det kan jeg ikke se noget problem i

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis