Loft i uopvarmet skur

Jeg skal til at isolere mit skur, som ligger i forlængelse af carport og den ene ende mod huset. Gulvet er uisoleret og skuret uopvarmet. 
Dybfryseren skal flyttes derud, så det må gerne være tørt og nogenlunde frostfrit.

Der er ståltag på 180mm spær, hvor der skal isoleres imellem.
Planen er fra oven og ned:
- Ståltag
- 110mm hulrum til ventilation
- (Vindpap)
- 70mm isolering
- (Dampspærre)
- 22mm forskalling
Loft, måske træbeton

Mellem loft og isolering (undtagen hvor forskallingen er) vil der så blive et hulrum på 22mm i højden. På den varme side, men som nævnt er skuret uopvarmet.
Vil det hulrum give mig problemer?
Og så er jeg i tvivl om vindpap og dampspærre er overkill...?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vindpap skader mere end det gavner der.
Ståltag har tendens til at ville dryppe med kondens vand. Det kan afhjælpes ved at have et filt lag helt tæt på ståltaget. Og så naturligvis mindst 50 mm ventilation over isolering. Så jeg ville nok vælge 100 mm isolering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand. Tak for hurtigt svar.

Der er lige kommet nyt ståltag på og først var det med den dyre med kondensdug, men det blev ved at blive vådt indtil tømreren skiftede det til tag uden dug - efter anbefaling fra producenten. Så det bliver uden filt, selv om det burde være rigeligt ventileret.

Men du har nok ret i at vindpap ikke er en god ide. Og fra andre tråde det samme for dampspærren.

Hvad med det lille hulrum mellem loft og isolering. Det er sådan alle videoer laver det. Men det er i opvarmede rum, så derfor er jeg i tvivl om det..
Og vil overveje 95mm isolering når jeg er i gang. Ren dovenskab at genbruge den gamle isolering som jo passer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis