Pletmale Geltcoat/glasfiber

Hej med jer

Jeg har har købt mig en ældre båd, som jeg gerne vil have lavet en smule ved.
Som I kan se på billedet, er der nogle små områder (pletter), hvor gelcoaten er slebet næsten helt ind til glasfiberen. Det er som sagt en ældre båd, så jeg er tilfreds med et bare nogenlunde resultat. Vil ikke igang med den helt store gelcoat reparation, men tænkte om “hullerne” ikke kan pletmales og så fald med hvad? Så får den en god omgang rubbish, polish og voks, bagefter. Det fulgte med båden.
Så hvis nogen skulle ligge inde med et godt husmandsråd her, ville jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen
Rasmus 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg malede engang en Laserjolle med alm alkydmaling fra flygger. På anbefaling fra en kemiker. Det så  rigtig fint ud Men det var ikke så slidstærkt der hvor den blev trukket i sandet. Har også lige malet taget på min traktor med en alkydmaling.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du bruger gelcote, så skal du foruden hærder, også blande en voksopløsning i, eller hærder det ikke ordentligt op.
Eller køb topcoate (topcoate er gelcote, hvor der er iblandet voks)
Når det er mindre områder kan gelcoate spartel også være en mulighed, (der skal ikke voks i, kun hærder) det findes i mange forskellige farver.
Træk det på med en spartel, i et fint tyndt lag, du kan evt, ligge et stykke cellofan ned over den våde spartel, og glatte ud.
Når det er hærdet op sliber du med fint vandslibepapir, og polere.
LINK Gelcoate spartel 

Autolak kan også fint bruges..


Billede af gelcoate spartel


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også