Indledende sæbemætning af bøøgeparket

Hey alle

Får slebet og behandlet mit gulv med naturlud i næste uge. I den forbindelse skal jeg mætte det med sæbe. Der er en del meninger på nettet om hvordan man gør det bedst. Nogle skriver at sæben skal have mindst 70% lanolin (her snakker de til fyrretræ og sæbeskuring - er ikke sikker på forskellen imellem sæbebehandling og sæbeskurring?), nogle snakker om tyk sæbeblanding der skal skrubbes ind i gulvet med en gulvskrubbe (her flyder gulvet nærmest med blandingen) og nogle siger at du skal lave en tyk blanding og vaske gulvet i den 3 gange, men at gulvet ikke må flyde med søer, da det er dårligt for gulvet.

Jeg vil gerne have den bedste sæbemætning, så gulvet bliver modstandsdygtigt. Jeg har valgt lud og sæbe fordi jeg synes resultatet er flot, og er ikke bange for vedligeholdelsen. Men derfor kan man jo godt gøre det så ordentligt som muligt, så vedligeholdelsen trods alt bliver så nem som mulig :)

- Alex
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis