Lampeudtag til 1,5 modul

Jeg har en lampe, som jeg gerne vil sætte i en stikkontakt, som er bagved et møbel. Derfor vil jeg gerne undgå et almindeligt stik, da det så vil betyde, at møblet kommer længere ud fra væggen.

Jeg havde regnet med at kunne bruge et Designerstik, men eftersom de nu er blevet forbudt, må jeg finde en anden løsning :)

I en anden tråd om emnet var der en, der foreslog at skifte stikkontakten ud med et lampeudtag i stedet. Det kunne også være en fin løsning for mig, men alle de lampeudtag, jeg kan finde, er til 1 modul, og min stikkontakt er 1,5 modul.

Findes der lampeudtag til 1,5 modul, eller er der noget andet, jeg kan gøre for at få et lampeudtag til at passe?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svarene!


GodeVen skrev den 05-04-2023 14:38:23

Er underlaget dybt nok til en Schuko stikkontakt?
https://progrossist.dk/produkt/lk-fuga-enkelt-stikkontakt-side-jord-med-hvid-afdaekning-112m/

At montere en standerlampe eller en bordlampe som fast installation er problematisk.

Det er til et væghængt natbord med indbygget lampe, så det bliver fastmonteret uden en løs ledning.

Undersøger også det med Schukokontakt, tak for tippet. Tænker stikket stadig kommer længere ud, end jeg har lyst til, men det ville være en forbedring i forhold til nu.
Hvor ser du at designerstik er blevet forbudt?
elgiraffen skrev den 09-05-2023 20:10:59

Hvor ser du at designerstik er blevet forbudt?

 Fremgår her, det er den side Sik henviser til. Formodentligt er der en udtalelse fra Sik gemt et sted.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis