Hej dygtige folk!
Jeg er ved at sætte min gavl i stand, fordi den er frostsprængt under det ene vindue.
Her er jeg så stødt på 5-6 jernpinde, der er lagt ind i fugerne mellem stenene. De sidder tilsyneladende på række eller i hvert fald i noget, der ligner et mønster. De går ikke ind til griber fat i indervæggen, så jeg kan ikke gennemskue, hvad deres funktion er - hvis de har en. Til gengæld får de både puds og sten til at sprænge, og de er temmelig gennemrustede.
Så: Kan jeg bare fjerne dem, eller har de en funktion ift. væggen?
På forhånd tak for input!
Mvh Petter