Krav til isolering på loft

Jeg er ved at efterisolere på mit loft. Jeg læser at kravet er 300 mm. Der ligger 100 mm nu. Er det et fast krav med 300 mm? Så laver jeg også gangbro. Lige nu er der lagt brædder på spær og jeg er i tvivl om der er en del af konstruktionen? Det ser ikke professionelt ud, de sidder med et søm i hver ende og de ligner træ fra et andet projekt. Der er også lægter på skrå af spærrerne som ligner en del af konstruktionen! Endelig har jeg et område på 4 m2 med rester og støv fra asbestplade. Ville I med det nødvendige udstyr rengøre det selv og hvordan? Det skal sige at jeg har fået lavet 6 tests forskellige steder på loftet, og kun en var positiv med mindre end 5% asbest. Resten af prøverne ( drys fra isolering, støv fra brædder og afskrab fra isoleringsemballage der har ligget deroppe i årevis) var alstå uden asbest. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lade støvet ligge og isolere det op til de 300 mm.
Du kan hæve gangbroen, enten ved at skrue krydsfiner plader på siden af spær og lægge gang bro brædder oven på det, eller du kan skrue en lægte fast imellem de skrå tænger ( hvis det er en gitter spær konstruktion )
Isolering skal skæres meget omhyggelig til omkring forhindringer. Du kan med fordel tænke på om ikek det skal være papiruld der blæses ind. 
Ude ved tagfod kan der laves vindtætning så ventilation fra tagfoden ikke blæser lige ind i kanten af isolering. Det kan laves med WIN win plader, tynd krydsfiner eller 50 mm hårde bats ( terrænbats )
Du skal sikre dig god udluftning i loftrummet især når man efter isolerer. 1,5 cm sprække hele vejen langs tagfod i begge sider og tilsvarende udluftnings areal i eller tæt ved rygning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis