Installation af induktions-kogeplade

Hej,
Er der en venlig sjæl som kan være behjælpelig med råd til installation af en induktionskogeplade. Der sidder en keramisk kogeplade nu (se første billede). Skal ledninger bare sættes i de tilsvarede numre i den nye kogeplade (se billede 2-3)??
Tusind tak på forhånd :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, du skal tilslutte kablet efter symbolerne på klistermærket, yderst til venstre, dvs. Første diagram.

Det betyder også at du skal bruge en fase mindre på den nye plade, eks. Ved at undlade den brune ledning, og kun benytte de to sorte i hhv. L1 og L2.

Husk at afbryde den brune i udtaget på væggen også, så den ikke er strømførende.

Den blå tilsluttes N, husk at flytte kobberbøjlen der sidder i holderen nederst til venstre, til terminal 4 og 5 så de bliver forbundet. Gul/grøn tilsluttes til PE.

Når du er færdig skal det gerne se sådan ud:

1: Sort
2: Sort
4: Bøjle til 5
5: Blå
PE: gul/grøn.
Brun: afbrudt i begge ender.


Elektronikteknikeren
Tusind tak for svaret!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis