Påtænkt kvist

Vi ville gerne påsætte en kvist på vores uudnyttede første sal. Der hvor den evt. så skulle side(lige på midten af huset) sidder der idag vindtræksbåndene. Hvad gør en god tømrer med dem ? De kan vel ikke bare afkortes eller hvad.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men har du fundet frem til hvordan den skal se ud ??? jeg skal også igang men mangler lidt inspiration. Har du måske nogle billeder

Ole Kielstrup
Pas på med kvistbyggeriet. Det er SÅ nemt at overstyre! Hvad havestuerne var for 80'erne, lader kvistbyggerierne til at være for dette årti. Jeg nævner det kun, fordi en "stilforvirret" kvist næppe gavner gensalgsværdien af et hus.
Vi har lige muret en kvist på havesiden af vores hus fra 1912 - identisk med dén, der sidder på facadesiden; dog med knap så mange gesimser.
:-) Frederik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Frederik.

Jeg kan ikke give dig mere ret.

Der bliver ødelagt mange huse i øjeblikket, som der tidligere blev gjort med udestuer.

Men en kvist kan også være smuk, hvis man gør sig umage, så den passer ind i byggeriet, og ikke blot arkitektonisk er noget påklistret til en ellers harmonisk bygning.

Så det er nok mere sans og forståelse for linierne i ens eget hus der gør sig gældende, end en kvist eller to.

Og endeligt er der altså også huse, der uanset det arkitektoniske får en øget brugsværdi af en kvist, at jeg i hvertfald ikke ville betænke mig, man skal trods alt også leve i det og bruge det, og ikke kun kigge på huset.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Til Jørgen E

Det er utroligt, så meget vi to kunne blive enige om, hvis vi satte os ned og prøvede...
:-) Frederik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Frederik.

Som jeg har underholdt med i et tidligere indlæg, men som tog min tro på "mennesket" var mit hus fra 1788, hvor jeg havde bladet kernetræ fra eg der vel dengang var 100 år gammel sammen, lagt egedyvler i fryseren, for ikke at bruge søm til mit bindingsværk, og så ryddede køberen hele molevitten og satte 25x25 trykimprægneret stolper op i stedet for mit 100 x100 egetræ der som nævnt var kernetræ og dermed fulkantet og som jeg kunne have givet en 100 årig garanti på. At det så var noget af det smukkeste man kunne se, hvis man havde øje for det er en helt anden sag, og vel egentlig ikke.

Enhver der holder af skønhed og harmoni, vil nok kunne følge mig, og jeg kører godt nok forbi ejendommen en gang om året, men jeg ønsker ikke at se rigtigt på den. Tendens til maschokisme?? (Kan ikke stave til det men I ved hvad jeg mener)

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis