Støttemur og fortov

Hej LDS.

Jeg skal til at lave en støttemur, og da jeg ikke gider at luge ukrudt, håber jeg at kunne rykke min støttemur ud til fortovskanten. (Se billede)

Nogle der kan svare mig på om det er tilladt?
Når jeg kigger rundt i det område jeg bor er der flere der har gjort det samme, og også sat hegn ude ved fortovkant.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må flytte den ud til der hvor dine skælpæle er, hvilket sandsynligvis er der hvor muren står allerede.

Hvad er i øvrigt forskellen på om ukrudtet vokser ved fortovet eller over støttemuren sammen med det du allerede har i resten af haven? :-)


Selvbygger med stort S. 
Haha.
Der kommer en kirsebærlaurbær hæk lige bag støttemuren og alt det ukrudt jeg har nu bliver lavet om til græsplæne.
Er igang med at lave have.
Men jeg må hjem og se hvor skelpælen går.

Vedhæftet billede er naboen lige før mig. 
Jeg ved godt det ikke er en støttemur, men her er der placeret en kantsten, og hegn tættere på en hos mig.
Hvad din nabo har gjort eller gør er ikke relevant i din sag.

Jeg ville bestemt opføre muren på min side af skellet så der ikke evt. bliver problemer i fremtiden.
Jeg har boet i et hus hvor kommunen renoveret fortovene. Der blev målt op og nogle husejere blev bedt om at flytte deres hække/hegn mv. ind på deres side af skellet.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for svarene.
Jeg Placerer den ny støttemur hvor den gamle stod. (Gider ikke risikere at skulle flytte den senere
Lyder til at jeg må leve med, at hækkene ikke kommer til at være over for hinanden så :(
Mange steder sker der ikke noget ved at placere f.eks. hæk i skel som vist på det seneste billede. Men hvor jeg tidligere boede lavede man cykelsti. Og det var ikke vejarealet der blev smallere, det var fortovet der blev delt ca 50/50. Det gjorde at hække som de viste skulle fjernes!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Ud mod offentlig vej skal hele hækken holdes på egen grund. Der er mange der lader den gro helt ud til fortovet / vejen (mindst), og det er ikke i orden.
Find nu de skelpæle og få det lavet rigtigt når du er igang.

Søren O
For hvem det måtte have interesse.  Så er der her et færdig billede
Flot arbejde. 
Når du nu har plantet dine kirsebærlaurbær om foråret, og ikke om efteråret som det anbefales, så husk at vande dem regelmæssigt over sommeren - men det ved du sikkert allerede.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for det. :)
Hækken bliver længere endnu er ikke nået videre, det er hårdt arbejde.

Der er lagt siv slange ud, med ur på så de får lidt hver dag.

Har læst ret meget op på det med Kirsebærlaurbær.

Citat taget fra planteskole:
Hvornår skal man plante laurbær?
"Er der tale om en barrodsplante eller en plante med en klump jord om rødderne, kan du plante den fra oktober til april, når det er frostfrit. Hvis der er tale om en plante med en potte omkring rødderne, kan du plante den hele året."

Mine var med Potte.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis