Mit brugsvand bliver varmt og kort efter lunkent

Hejsa jeg har et problem med mit brugsvand, det bliver varmt og kort tiden efter bliver det bare lunkent igen og bliver ikke varmere.. kan se min frem er 63 grader og min retur er 49 grander, hvilket ville sige returen er alt for varm hvad jeg kan forstå.. kan så også se flowmåleren siger der er et flow på 939 liter i timen når jeg åbner for det varme vand på fuld tryk i køkkenet.. ved ikke om det for meget for sådan en type veksler?🤷🏼‍♂️

Ps der er blivet skiftet veksle plader i den her for 2 måneder siden men kan se fra mit fjernvarme selvskab der føst er gået noget galt med return her d 26-3-2023


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved du om der løber fjernvarmevand gennem veksleren når du  ikke tapper brugsvand? Din AVTB ventil (den sorte til højre for veksleren) står måske lidt højt. en indstilling på mellem 2 og 3 burde give en tilpas vandtemperatur og afkøling. Der kan også være fejl på ventilen.

fase
S. Fabrin skrev den 04-04-2023 15:15:41

Ved du om der løber fjernvarmevand gennem veksleren når du  ikke tapper brugsvand? Din AVTB ventil (den sorte til højre for veksleren) står måske lidt højt. en indstilling på mellem 2 og 3 burde give en tilpas vandtemperatur og afkøling. Der kan også være fejl på ventilen.

 Hvordan tjekker man om avtb ventilen virker?

Nej ved jeg ikke men kan jeg finde ud af. må der ikke det da? 
Prøv at skrue ned til mellem 2 og 3 og se på måleren om der er mindre flow, når der ikke tappes varmt vand.

fase
S. Fabrin skrev den 04-04-2023 16:21:39

Prøv at skrue ned til mellem 2 og 3 og se på måleren om der er mindre flow, når der ikke tappes varmt vand.

 Det er gjordt nu den står på 2,5 og flow ligger på mellem 148-157 uden der tæt nogen steder for brugsvandet

S. Fabrin skrev den 04-04-2023 19:47:50

Mit gæt er at ABTV ventilen er defekt. Du skal nok alliere dig med en VVS'er.

 Ja okay.. du ved ikke hvordan man tjekker om sådan en Avtb ventil er defekt? 

AVTB ventiler har det med at blive træge når de bliver ældre. Du kan købe reparationssæt til selve ventilen. Det kan også være bælgen der er defekt. Min erfaring siger at man skal skifte hele ventilen, så er problemet løst.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis