Gasfyr varmer ikke nok

Vi har et 7 år gammelt Viessmann Vitodens 200 gasfyr, og let gulvvarme i hele huset (varmefordelingsplader på strøgulv 142kvm).
Alle 13 kredse (Roth system) bliver drevet af cirkulationspumpen i gasfyret, altså ingen ekstern pumpe.
De andre år har vi haft det dejligt og lunt, men denne vinter har til tider været pisse kolde.
Det er især når udetemperaturen ligger omkring 0-5 grader, at vi har svært ved at holde temperaturen over 20 grader her inde.
Lige nu har vi omkring 19.5 grader i hele huset, og alle telestater står fuld åbne og kalder på varme,
Fremløbstemperaturen ligger på ca. 32 grader, og retur temperaturen er 24 grader.
Jeg har forsøgt at ændre starttemperaturen på varmekurven, men syntes ikke rigtigt det gør nogen forskel.
Det er nærmest som at gasfyret kører med sin egen varmekurve, og ikke den jeg har adgang til.
Jeg har monteret nogle temperatur føler på gasfyret, så jeg har kunne overvåge frem og tilbageløbstemperaturen på gasfyret (se graf).
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de nævnte temperaturer dem som elektronikken oplyser, eller har du målt på rørene?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 04-04-2023 23:51:14

Er de nævnte temperaturer dem som elektronikken oplyser, eller har du målt på rørene?

Temperaturene i grafen, er målt på rørene ca. 5cm fra gasfyr.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis