Svejse i skibscontainer.

Jeg står for at skulle lave nogle rammer til at støtte indsættelse af nogle trævinduer i en container.. Er der nogen som ved marerialetykkelse og type og hvad slags stål den er lavet af. Kan jeg svejse med en alm rutil elektrode eller er jeg nødt til at bruge basiske. Jeg får nok brug for at svejse både oven ned under op og side ind. På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ret sikkert svejse med en rutil elektrode. Jeg kender ikke materialetykkelse, men vil tro 1,5 - 2 mm. Det er den bølgeformede profil der giver styrken. De er svejset MAG-svejset (aktiv beskyttelsesgas, f.eks. CO2).

Søren O
Tak søren det lyder godt. Det kommer jo til at foregå udendørs og det blæser altid her så jeg tænker at MAG-svejsning er no go.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
På mit tidligere arbejde havde vi en container hvor der var lavet professionel, montering af vinduer og dør, der var lavet en ramme af fladstål ca 8mm tyk, og vel 75-100 mm bred, så er det også nemmere at svejse, hvis der er noget tykt at svejse ind imod.
Du kan jo også lave en løsning helt i træ, og undgå svejsning, som i denne video synes det ser ret smart ud.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je-ns. Tak for video. Det ser jo fint ud men noget besværligt med alle de tilskårne brætter, så det bliver ikke vores løsning, Men det var inspirerende at se forskellige muligheder for skæring i pladen, som nok er de ca 2mm som søren skriver. Den du husker fra dit arbejde, var rammen der fuldsvejst? Vi tænker at bruge 5x100mm som ramme.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 04-04-2023 07:17:42

Hej je-ns. Tak for video. Det ser jo fint ud men noget besværligt med alle de tilskårne brætter, så det bliver ikke vores løsning, Men det var inspirerende at se forskellige muligheder for skæring i pladen, som nok er de ca 2mm som søren skriver. Den du husker fra dit arbejde, var rammen der fuldsvejst? Vi tænker at bruge 5x100mm som ramme.

 Ja ramen var fuldsvejset, så den var helt tæt.

Lenox laver super gode klinger til at skære jern, både til stiksav og bajonetsav.
Jeg brugte en Lenox klinge til at dele denne olietank godset var 3mm, og klingen var ikke slidt op bagefter, det tog under 15 minutter, med en aku stiksav.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg kom lige forbi en container med vinduer så jeg måtte jo hen og se. Der var osse fuldsvejst en ramme som vinduet sad i.På svejsningen så det næsten ud som om den havde ligget ned da man svejste for det lignede da ikke en lodret stigende svejsning. Jeg tænker at jeg kan fuldsvejse det øverste stykke og så punktsvejse resten of derefter fuge med noget silikone.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kan jo også lave en faldende svejsning, det skal jo ikke rigtig holde til noget.
Har du en co2 svejser er det noget nemmere, du kan afskærme med en presenning/plast, hvis beskyttelsesgassen "blæser væk".

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis