Hej alle
Jeg ville i dag køre en pyrolyserens på vores ovn, men efter få minutter gik ovnen helt død. Den kunne slet ikke tændes, og lågen er låst i lukket stilling (er der nogen der ved om man kan tvinge en Bosch ovnlåge åben, når den er låst pga. prolyserens?). Al anden elektronik i huset virkede. Ovnen er lige netop gået to uger over 24 måneders reklamationsret, så Bosch kunne ikke umimddelbart tilbyde andet end en tekniker for egen regning.
Jeg prøvede derefter at skille den dåse ad som ovnen går i, og der fandt jeg årsagen til at ovnen ikke virker - se vedhæftede.
Forklaring: 400V kommer ind i højre side, den hvide ledning til venstre er til ovnen, den sorte ledning til venstre er til en indbygningskogeplade. Jeg formoder at pyrolysen simpelthen har overbelastet ledningen, så den er gået i brand. Det er ikke os selv der har lavet denne løsning (mener det er et familiemedlem). Det hele har virket uden problemer indtil i dag, og jeg har flere gange tidligere kørt pyrolyserens uden problemer.
Nu vil jeg jo så gerne have det til at virke igen, og jeg vil gerne have lavet det "efter bogen", så hvilke udtag, dåser, samlemuffer og stikpropper skal jeg bruge for at få en indbygningsovn 230V og en kogeplade 230V på samme 400V-ledning? Da der heller ikke er særlig meget plads at montere det på, begrænser det også lidt det hele. Det bliver en elektriker der kommer til at montere det, men jeg vil gerne have købt alle nødvendige dele på forhånd.
Råd modtages med tak!
Hilsen Mikkel