Fjerne blændet skorsten

Hej alle sammen

Vi har overtaget et gammelt hus, hvor skorstenen for en del år siden er blevet blændet og der er kommet nyt tag på osv.
Det er et 3 etagers hus.
På loftet er skorstenen heller ikke længere at se. Under isoleringen på loftet kan jeg se en mdf plade som virker hul, og hvor jeg regner med skorstenen står ned gennem til stueetagen. Skorstenen står ned gennem et skab i køkkenet, og fylder hele dette. Derfor vil vi gerne have den væk.
Den sidder op ad/sammen med en væg der går gennem køkkenet. 

Jeg forestillede mig at fjerne mdf pladen og starte fra toppen med at fjerne mursten.
Så tænkte jeg at slå murstenene, som nok sidder ind sammen med væggen, i stykker med en mejsel så der stadig sidder mursten i væggen.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?
Skal jeg have en ingeniør eller murer ud for at se på det/lave beregninger? Eller er det bare med at gå i gang?

Tak!

Hej alle sammen Vi har overtaget et gammelt hus... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej selvfølgelig ikke.
Jeg havde bare ikke lige regnet arbejdet med soden med. Jeg havde egentlig bare tænkt det skulle pudses op. Men det kan jeg godt høre, ikke er nok.
Så jeg må have lagt en god plan inden jeg går igang.
Tak for hjælpen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også