regler for opstætning af Luft-til-vand varmepumpe udedel.

Jeg faldt over følgende på en kommunal hjemmeside (se vedhæftet).

Den var ny for mig!   blev pludselig meget, meget træt da jeg læste dette.

Er der bare mig der ikke er den hurtigste knallert på havnen, eller er folk allerede opmærksomme på det her?
-Og hvad man er en af dem der allerede HAR fået installeret sådan en bandit på matriklen, og måske ikke lige var opmærksomme på nedstående?
(Ved godt det måske kan svinge fra kommune til kommune)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mangler at give et link til kilden?

Jeg kan nu ikke se at der skulle være større risiko ved en udedel uanset om der afgives kondensvand. Risikoen for kølemiddellæk vil vel være den samme.
Hvad bliver det næste - skal der laves opsamlingsforanstaltninger på samtlige anlæg i landet?

Søren O
Og her gik jeg og troede, at kølemiddel var noget, der let fordamper. 
Ved at læse anvisningerne fra Skanderborg Kommune skal jeg tage min opfattelse af kølemiddel op til revision. Hvormange teoretikere skal vi yderligere ansætte i stat og kommune?

fase
Shhh... nævn ikke for kommunen at der er også er kølemiddel i varmepumpe-tørretumblere. Så får de bare flere gode idéer. 
Annonce
…. ja, og hvad med parkerede og omkringkørende biler?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg kan nu ikke se at der skulle være større risiko ved en udedel uanset om der afgives kondensvand. Risikoen for kølemiddellæk vil vel være den samme.
Hvad bliver det næste - skal der laves opsamlingsforanstaltninger på samtlige anlæg i landet?

De skal nok få en eller anden tankebøvs med noget nyt og smart igen ud i fremtiden... tror det er fordi de ikke får nok frisk luft på de der'sens kontor miljøer?!     

Jeg kan heller ikke se fidusen i det må jeg erkende, ud over at det gør en træt og gråhåret før tid...
Ved at læse anvisningerne fra Skanderborg Kommune skal jeg tage min opfattelse af kølemiddel op til revision. Hvormange teoretikere skal vi yderligere ansætte i stat og kommune?

 "Tommunen" har tydeligvis ikke engang giddet at spørge fagfolk der arbejder med skidtet til dagligt INDEN de smed denne bestemmelse op på deres hjemmeside. (Tror stadig det er et spørgsmål om dårligt indeklima på der'sens kontorer?....) 😅

Jeg har noget spurgte et par forskellig VVS'er og varmpupe installatører med meritter i orden og de har ikke stødt på dette før nu. 

"Tommunen" har været hurtige til at sige;" sådan skal det være", men intet konkret på HVEM der skal tjekke op på det efterfølgende, og HVORDAN det set-up skal se ud. 🙄

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis