Top- eller bundskruer i trapezplader af plast !

Jeg fandt en gammel tråd om dette emne, og blev opfordret til at starte en ny i stedet for at svare i den gamle - derfor ...

Det er min helt klare erfaring, at vand,skidt og møg løber i bund-kanalen - derfor vil det være tåbeligt at blokkere dette flow med bundskruer ... og tendensen til utæthed må også være større i bundkanalen end på toppen - derfor brug TOP-skruer !

Mvh
KSor, Århus V
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs  du er klogere end producenten som anviser begge løsninger. https://www.plastmo.dk/Files/Billeder/items/guides/dk-montering-trapezplader.pdf

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
JA da, det var jeg allerede klar over inden jeg skrev indlægget   

Mvh
KSor, Århus V
Bundskruer bruger man med en blød plast tætnings skive. Men ellers er jeg enig det må være optimal i toppen, men det er også ret meget mere besværlig, da der skal klodses op så skruer ikke klemmer toppen nedad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har for en del år siden haft plast trapez plader, der var skruet i toppen, uden der var mellemlæg imellem, de holdt i 25 år + man skal bare ikke spænde skruerne for hårdt, der var ingen utætheder.
Det er nok næsten 40 år siden jeg lavede det tag, og dengang satte man skruerne i toppen af bølgerne, som jeg husker.
Nu har jeg fastlock uni plader, de er jo monteret nedefra, så ingen skruer gennem pladerne.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis